• Τηλ.: 2341 022220
  • Ώρες λειτουργίας; 13:00 - 21:30
  • Διεύθυνση; Εθ. Αντιστάσεως 27

ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η 24η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από το 2018 ως η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης. Για τη φετινή χρονιά και λόγω των συνθηκών που έχει προκαλέσει η πανδημία, η UNESCO διοργάνωσε μια διαδικτυακή ¨γιορτή¨, στην οποία είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν μέσω της πλατφόρμας zoom εκπαιδευτικοί από όλο τον κόσμο. Το προσωπικό του ΚΔΑΠ Kinesis for Kids είχε την τιμή και την ευκαιρία να συμμετέχει σε αυτήν τη συνάντηση, να ενημερωθεί και να επιμορφωθεί για θέματα που αφορούν σήμερα την διεθνή κοινότητα των εκπαιδευτικών.

Μέλη της UNESCO, μέλη της παγκόσμιας κοινότητας εκπαιδευτικών καθώς και εκπρόσωποι του εκπαιδευτικού κλάδου παγκοσμίως έδωσαν το παρόν, μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί στη δική τους χώρα, όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα.

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε η ελλιπής ευκαιρία που έχουν τα παιδιά στις υποανάπτυκτες αλλά και στις αναπτυσσόμενες χώρες να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές διαδικασίες. Κυρίως για τα κορίτσια των χωρών αυτών, το δικαίωμα στη μόρφωση είναι σχεδόν ανύπαρκτο.

Ωστόσο, η πανδημία ανέδειξε ότι υπάρχουν καίρια προβλήματα εξίσου και στις ανεπτυγμένες χώρες του δυτικού κόσμου. Συγκεκριμένα, ένα στα επτά παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στη διαδικτυακή εκπαίδευση, είτε επειδή δεν είναι δωρεάν η σύνδεση και ο εξοπλισμός, είτε επειδή δε γνωρίζουν τον τρόπο να συμμετέχουν σε διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγράμματα. Παράλληλα, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών φαίνεται να είναι ελλιπής στον τομέα των νέων τεχνολογιών, με αποτέλεσμα την δυσκολία τους να χειριστούν τα τεχνολογικά μέσα για να παρέχουν εκπαιδευτικές δράσεις μέσω του διαδικτύου. Αυτό έχει ως άμεση συνέπεια να αδυνατούν να παρέχουν τη γνώση στα παιδιά ως προς το πώς να χρησιμοποιήσουν την τηλεκπαίδευση ορθά και με ωφέλιμο τρόπο.

Συνοπτικά, τα σημεία στα οποία θα πρέπει να σταθεί η εκπαιδευτική κοινότητα στην παρούσα κατάσταση είναι τα εξής:

  1. Προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών κατά της νόσου covid-19.
  2. Παροχή δωρεάν τόσο δια ζώσης, όσο και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο.
  3. Αλλαγή της φιλοσοφίας του τι σημαίνει εκπαίδευση. Στόχος είναι να καταρριφθούν στερεότυπα όπως «η εκπαίδευση είναι μάθηση της γλώσσας και των μαθηματικών». Εν αντιθέσει, υιοθέτηση μιας πιο ευρείας άποψης για την εκπαίδευση, που να συμπεριλαμβάνει επίκαιρα θέματα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος.
  4. Αύξηση των κονδυλίων που παρέχονται από τις κυβερνήσεις για την εκπαίδευση των μαθητών και την επιμόρφωση των εργαζόμενων.

Μόνο έτσι η εκπαίδευση αποκτά πραγματικό νόημα.

Ο ΟΗΕ για την Διεθνή Ημέρα για την Εκπαίδευση

Η εκπαίδευση είναι ανθρώπινο δικαίωμα, δημόσιο αγαθό και δημόσια ευθύνη. Χωρίς ανοικτή και ισότιμη ποιοτική εκπαίδευση και ευκαιρίες δια βίου για όλους, οι χώρες δεν θα πετύχουν την ισότητα των φύλων και δεν θα μπορέσουν να σπάσουν τον κύκλο της φτώχειας που αφήνει πίσω της εκατομμύρια παιδιά, νέους και ενηλίκους.

Σήμερα, 258 εκατομμύρια παιδιά και νέοι εξακολουθούν να μην φοιτούν στο σχολείο. 617 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν μπορούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν τα βασικά μαθηματικά. Λιγότερο από το 40% των κοριτσιών στην Υποσαχάρια Αφρική ολοκληρώνουν την βασική εκπαίδευση, ενώ περίπου τέσσερα εκατομμύρια παιδιά και νέοι πρόσφυγες είναι εκτός σχολείου.

Το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση παραβιάζεται και είναι απαράδεκτο. Πηγή: https://unric.org/el




WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com