• Τηλ.: 2341 022220
  • Ώρες λειτουργίας; 13:00 - 21:30
  • Διεύθυνση; Εθ. Αντιστάσεως 27

Εξοικειωνόμαστε με την αναπηρία

Τι είναι αναπηρία; Τι σημαίνει μαθησιακές δυσκολίες; Πως μπορώ να μιλήσω στο παιδί μου για αυτά; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που κάνουν πολλοί γονείς για αυτό το ευαίσθητο θέμα. Και είναι λογικό, αφού έννοιες όπως δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ, κώφωση, τύφλωση, αυτισμός, ακούγονται συχνά στην καθημερινότητά μας. Πολλοί από εμάς ωστόσο δε γνωρίζουμε τι πραγματικά σημαίνουν όλα αυτά και συνεπώς δυσκολευόμαστε να απαντήσουμε σε κάποιες από τις ερωτήσεις που μπορεί να κάνουν τα παιδιά μας.

Έτσι, στο ΚΔΑΠ Kinesis for Juniors πήραμε την πρωτοβουλία να οργανώσουμε μία ενημέρωση – γνωριμία με την αναπηρία, σε συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο Κιλκίς. Σήμερα λοιπόν μας επισκέφτηκε η Ζωή Μπαμπαλιούτα, Ειδική Παιδαγωγός με εξειδίκευση στον αυτισμό, εκπαιδευτικός του Ειδικού Σχολείου Κιλκίς και υποψήφια διερμηνέας Νοηματικής Γλώσσας. Η συνάντηση μας είχε ως στόχο τη γνωριμία με κάποιες μορφές αναπηρίας, όπως η τύφλωση, η κώφωση και οι κινητικές αναπηρίες και την εξοικείωση με αυτές, τόσο των παιδιών όσο και των γονέων.

Η συνάντησή μας ξεκίνησε με όλους μας να αναρωτιόμαστε τι είναι αναπηρία και ποια είδη αναπηρίας γνωρίζουμε. Τα παιδιά μας γρήγορα σήκωσαν τα χέρια τους θέλοντας να δώσουν το καθένα τη δική του απάντηση. Αφού λοιπόν ορίσαμε την αναπηρία, μιλήσαμε για τις διάφορες μορφές της, όπως οι γενικές και οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, η ΔΕΠ-Υ, η τύφλωση, η κώφωση, οι κινητικές και οι νοητικές ανεπάρκειες και ο αυτισμός.

Συνεχίσαμε επικεντρώνοντας την προσοχή μας σε τρεις από αυτές, την τύφλωση, την κώφωση και τις κινητικές ανεπάρκειες. Μέσα από διαδραστικά και βιωματικά παιχνίδια προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αντιληφθούν τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα άτομα με αυτές τις αναπηρίες. Ταυτόχρονα αναζητήσαμε διάφορους εναλλακτικούς τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιούν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητά τους.

Έτσι, κλείσαμε τα μάτια μας και χρησιμοποιώντας τις υπόλοιπες αισθήσεις μας προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που πιάνουμε, αυτό που γευόμαστε και αυτό που μυρίζουμε. Ακόμη, μάθαμε και το σωστό τρόπο με τον οποίο πρέπει να αγγίζουμε ένα τυφλό άτομο αν θέλουμε να το καθοδηγήσουμε προς μία κατεύθυνση. Επιπλέον, μιλώντας για την κώφωση, γνωρίσαμε την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και την αλφαβήτα της και έπειτα «γράψαμε» το όνομά μας χρησιμοποιώντας την. Τέλος, αναφερθήκαμε στις κινητικές αναπηρίες παρακολουθώντας ένα βίντεο μιας χορεύτριας, που παρ’ όλες τις δυσκολίες που μπορεί να της προκαλούσε η αναπηρία της, έχει διακριθεί με βραβεία σε πολλούς χορευτικούς διαγωνισμούς.

Κλείνοντας, προσφέραμε στην καλεσμένη μας λαμπάδες τις οποίες φτιάξανε τα παιδιά μας με τα χεράκια τους και πολλή πολλή αγάπη με σκοπό τα έσοδα από τις πωλήσεις τους να διατεθούν στο Ειδικό Σχολείο Κιλκίς, καθώς και ένα διακοσμητικό πασχαλινό στεφάνι ως αναμνηστικό αυτής μας της συνάντησης.

Ευχαριστούμε πολύ το Ειδικό Σχολείο Κιλκίς για την άμεση ανταπόκριση του στο κάλεσμά μας και την εκπαιδευτικό Ζωή Μπαμπαλιούτα για την εποικοδομητική και πρωτότυπη ενημέρωση που μας έκανε. Φυσικά ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε και σε όλους τους γονείς και τα παιδιά που μας στηρίζουν σε κάθε μας προσπάθεια και μας τίμησαν με την παρουσία τους για άλλη μία φορά.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com